HKScan Finland Oy on ostanut Pakastamo Oy:n Forssassa harjoittaman pakastamotoiminnan liiketoimintakaupalla. Forssan pakastamotoiminta siirtyy HKScan Finland Oy:lle 1.5.2016. Pakastamo-Forssan henkilöstö siirtyy HKScan Finlandin palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä.

HKScan Finlandin omistusosuus Pakastamo Oy:stä on 50 prosenttia. Sen toinen omistaja on Valio Oy, jolla on niin ikään 50 prosentin osuus. Pakastamo Oy:llä on toimipisteet myös Helsingissä, Vantaalla ja Tuusulassa.

Samuli Eskola, Suomen ja Baltian kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja, HKScan Group.
Hänelle voi jättää soittopyynnön viestintäjohtaja Marja Siltalan kautta, p. 010 570 2290, marja.siltala(at)hkscan.com.

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2015 oli 1,9 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 7 400. HKScanin tuotemerkkejä Suomessa ovat mm. HK ja Kariniemen.
www.hkscan.com